bakfull, ångest, och hopp från intohimo

igår hände något underligt. jag var full (det är inte så jävla underligt i och för sig) och dansade alla glada danser. sen var det inga glada danser längre. det högg till i hjärtat och lungorna. i said to myself; this is it, i'm finished. men jag kom ut och när jag kom ut var det ösregn, syndafloden kom. jag tackade nej till sex, lite fysisk tröst. jag tog mig till snipen, jag tog mig hem. det regnade verkligen. jag kom hem, skrev en trasig jävla dikt och somnade till big bang-theory och nu sitter jag och lyssnar på intohimos första platta, för den är så jävla bra. texterna är så jävla jävla jävla jävla bra - avalanches-låtarna är så jävla sinnessjukt apbra. den stenhårda part one - hopelessness the great deciever som glider in i ett melodiöst mellanspel för att öppna för den kvinnliga rösten som läser klagovisorna 3:16-24 ur bibelöversättningen the message i part two - immanu el som sedan accelererar in den hårda och vackra avlsutningen:

Remembering I keep a grip on hope
God's loyal love couldn't have run out,
his merciful love couldn't have dried up.
How great is your faithfulness?
You are all I've got left.

I iTunes just nu:
Intohimo
- Miss Grace and her kiss on my cheek

ninja

Kommentarer
Postat av: zn

http://www.youtube.com/watch?v=nPsWT_3ypmo en gång i tiden var du den här låten för mig. ignorera det patetiska bildspelet

2009-07-25 @ 01:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0