Agent-drömmar och Bond-flickor

Jag är en James Bond-kille. Jag älskar James Bond-filmerna och jag diggar böckerna. Helst av allt skulle jag också vilja vara hemlig agent och resa runt och rädda världen. Att dessutom kunna droppa lines som "Hong Kong? ... I know a good tailor in Hong Kong" och verkligen mena det samtidigt som man avnjuter en Dom Perignon -57 är ju inte alls varje dagdrömmande pojkes högsta önskan. Jag lever fortfarande i illusionen.

Idag avnjöt jag en av mina favoriter i samlignen av Bond-filmer; On Her Majesty's Secret Service. Jag har väldigt lite emot Lazenbys Bond och jag önskar verkligen att han hade gjort fler än OHMSS. Men det bästa med hela filmen är såklart Diana Rigg som Tracy:
Henne kan man ju se sig helt mätt på!
Hos väldigt många ligger Pussy Galore i toppen av favorit-bondflickorna, men jag är helt såld på Tracy Bond. Bondflickorna var av en annan kaliber på 60-talet, som t.ex. Tatiana Romanova som spelades av Daniela Bianchi som också är en otroligt vacker kvinna.


Även om de tidigare Bondflickorna sannerligen var de vackraste så finns det en som lever upp till standarden de höll, Izabella Scorupcos roll som Natalya Simonova. Hon måste ju vara bland det snyggaste som vandrat runt på jorden. Sen Twiggy i varje fall.


Nu är det väl så att alla Bondflickor är otroligt attraktiva, men här har vi tre otroliga skönheter.
Frågan är varför jag komponerar det här klockan halv tre på morgonen istället för att sussa så sött och drömma om agentäventyr i exotiska länder och vakna utvilad till sista etappen av min litteraturtenta.

I iTunes just nu:
Lackarmé
- Passing Away
(samtidigt riktar jag ett tack till Lackarmé som gav mig hela sin diskografi gratis!)

00Ninja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0