the benefits av stanning home on a fredagkväll


för vetenskapens skull valde jag att stanna hemma denna vackra fredagkväll. eftersom ni förmodligen inte har en aning om hur det går till, så ska jag försöka förklara det i två enkla steg. steg 1: man kommer hem på fredag eftermiddag. steg 2: man stannar där man är. svårare än så är det inte. praxis för vad man skall göra medan man är hemma är egentligen inte fastställt, men jag gjorde några kvalificerade gissningar om hur det brukar gå till, och agerade därefter.

mina slutsatser blev följande:

1. jag har inte bränt några pengar
2. jag kommer inte att vara bakis imorgon
3. jag har i flera timmar kunnat ägna mej åt fotvård

att spara pengar en dag innebär dock oftast större konsumtion dagen därpå, vilket så gott som alltid mynnar ut i ngn form av illamående. att inte vara bakis låter väl säkert som en bra sak för de flesta, men vi som varit med ett tag vet att de roligaste dagarna ofta är de efter en stor och hård fylla. fotvård är väl egentligen det enda stabila argumenten för att stanna hemma en fredagkväll, men jonis säger att känner kände en kille som dog av "fotvårdsmissbruk", och jonis brukar tala sant. dr dekadent rekomenderar därför 3-5 hemmafredagar om året, beroende på hur dassiga fötter man har.

i need to take a piss // dekadent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0