the benefits av stanning home on a fredagkväll... NOT

Okej. Okej, okej, okej.

Jag vill börja detta inlägg med att göra ett official statement:
dekadent suger.
true story.

Igår var det fredag, precis som det var samma tid förra veckan. Och veckan innan dess.
Hur som helst var det någon slags utförsäljning av kläder igår, med tillhörande fest. Jag har en erfarenhet av att denna typ av fester är ganska så bra, så självklart skulle jag dit. Med mig hade jag Tyrannosaurus Boork, han var också riktigt pepp.
Väl där upptäcker vi iaf att det inte är så bra. De har helt okej pris på öl (som vi för övrigt förväntade oss skulle vara gratis), men det är ganska äckligt där. Det var riktigt intressanta lokaler, men människorna var jobbiga och jättepretantiösa (som jag inet kan stava till). Vi tröttnade iaf ganska raskt och gick istället till Hello Monkey där vi beställde in en stor kanna mumsmums, dvs någon slags drinkblandning som innehöll iaf champagne och lime. Jag var faktiskt ganska full vid ungefär andra glaset, efter det tog jag fyra till. Mr B's syster kom dit och undrade om vi skulle med till ögat (på Nef). Jag tyckte att det lät som en riktigt bra idé då vi inte hade något särskilt för oss. Mr B var tveksam, hans syster tänkte nämligtvis få honom redlöst berusad och det tyckte inte Mr B var en rolig idé. Hur som helst beställde vi in en kanna till, ett par öl, någon shot. Sen gick vi till Nef.
Vi gick före kön, men när syster B såg att vi fick betala inträde blev hon ledsen på riktigt och lovade att göra upp för det. Det gjorde hon. Vi fick ca sju shots till, sen berättade hon för sin vän vad hon höll på med och vi fick ett par shots till. Sen drack vi ett par öl. Under tiden hade vi dansat, haft riktigt kul och mått bra (och mindre bra). Miss B kände bra dj's som var där, så vi var med dem. En av dem wingade till mig (hyfsat lyckat) och vi hade riktigt trevligt. Alldeles för tidigt stängde Nef och vi gick till en ganska lugn efterfest.
Runt halv sex kom vi hem till B's lägenhet och sov.

Det var iaf en sinnessjuk kväll. Sammanfattningsvis: jag har nog aldrig haft så mycket alkohol i min kropp, vi festade med Göteborgs dj-elit, kvällen var gratis och det var kul.
Tillbaka till varför dekadent skulle suga:
Vi försökte få med honom ut. Vi frågade inte, vi försökte verkligen. Men han trodde inte att det skulle bli så roligt och var allmänt grinig. Jag har precis läst hans inlägg om gårdagen och, trots att mina fötter säkert skulle behöva en hemmakväll eller två, så tycker jag att han drog det kortaste strået denna fredag.

Jag mår iaf faktiskt helt okej idag. Jag mår faktiskt bra, speciellt med tanke på att jag fick åka buss hem nu på morgonen. Tycker lite synd om dekadent bara.

I Spotify just nu:
David Bowie -
Queen Bitch

//en helnöjd danwar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0