Karriärvalshjälp från Mr. Barnaby

Häromdagen satt jag och Shredder och betade genom lite DVDer med Morden i Midsomer. Vi kollade på det första avsnittet från 1996 och det sista vi såg var daterat 2005. För det första åldras sannerligen Detective Chief Inspector Tom Barnaby med värdighet och ser fortfarande ut som han gjorde i avsnitt ett. Grymt.

Något som är lite störande är dock hur jag och min gode vän Shredder planerat våra framtida jobbkarriärer. Ni förstår; Shredder skall börja studera juridik om ett par vekor och skall således bli jurist. Jursiterna och advokaterna i de avsnitt av Morden i Midsomer är sköna gubbar i stiliga kostymer som har trevliga kontor med mycket konst och således jävla gött ställt. Härligt för Fredder the Shredder! Jag, å andra sidan, planerar att studera till lärare. I seriens allra först avsnitt blir en lärare brutalt mördad. Fan. I ett annat avsnitt figurerar en lärare som är en högst medioker dramatiker, lönnfet, svettig, har ful mustasch, begynnande flint och sätter på sina femtonåriga elever. Fan.

I iTunes just nu:
Intohimo
- Avalanches part II - Immanu El

Ninja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaa, Ska Shredder också bli jurist? Fem stycken i Trippelsparv.. Kommer bli rena mardrömmen.

2009-07-29 @ 02:37:26
Postat av: dekadent

varför är det fail att ha mustash, vara fet, och ändå få banka på femtonåringar?

2009-07-29 @ 11:34:31
Postat av: danwar

Vilka är de andra? Jag vet Skruf och Opooa, men mer? Sen måste jag hålla med dekadent, det är fett win att ha mustasch OCH banka på femtonåringar. Magen spelar ju ingen roll så länge man får ligga. Faan, ska nog lösa en femtonåring snart, det är väl -94?

2009-07-29 @ 12:43:49
Postat av: Max/Ninja

Jag kanske glömde skriva att den lönnfete mustaschmannens elever fotade honom med 15åringen och tapetserade staden med bilderna och hävdade att det var våldtäkt.

2009-07-29 @ 14:27:04
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Calle P (som visst inte hade något ts-konto) och dekadent om jag inte missminner mig.

2009-07-29 @ 15:39:34
Postat av: Max/Ninja

kan vi inte komma fram till att alla skriver något i fältet som är betitlat "Namn:" innan man lämnar en kommentar?

2009-07-29 @ 18:09:48
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Viltmålsbana

Okej

2009-07-30 @ 15:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0