Söndag 2009-12-06, andra advent

Ett par övervintrande småfåglar samtalar sinsemellan med kvitter och sång på gräsmattan. De försöker hitta den lilla föda som finns kvar, men de verkar nästan njuta av dagen. Solen lyser svagt och kyligt genom den nästan krispiga luften. Det är ett par grader varmt, och det ser ut att bli en fin decemberdag. Klockan är elva.

 

Telefonen börjar ringa inne på danwars rum, han slår upp ögonen. Han tittar ner på golvet och får se detta:

 

 

Ni kanske inte kan se vad det är, men danwar känner igen det från kvällen innan. Det är servetter. Inte vilka servetter som helst heller, den välbekanta loggan med svarta, en aning snirkliga bokstäver, är bekant: Sticky Fingers

Men något på den knyckliga bunten med servetter är inte bekant, i alla fall inte till en början. Det är liksom rödbruna fläckar på den annars vita ytan. Sen förstår pojken vad det är. Blod.

 

En endaste tanke hinner gå igenom danwars huvud: "Måste ha varit en bra kväll igår, heh."

Sen förstår han, minnen från gårdagen smyger sig på. Eller inte smyger sig på direkt, det var klantigt uttryckt. De snarare tränger sig in i hans sinne, spränger fram som igenom en tjock port med en murbräcka.

Smärtan i munnen gör bilderna klarare, den liksom ger färg och betydelse till ett landskap som annars verkar nästan främmande.

 

danwar släpar sig upp. God morgon.


Kommentarer
Postat av: Malenurse

Som närvarande till det hela kan jag intyga att Danwar Servettska inte är enkel att förstå

2009-12-07 @ 14:18:24
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Opooa

Det där var bland det vackraste jag någonsin läst, danwar.

2009-12-07 @ 17:39:43
Postat av: max/ninja

en förklaring till blodet, tack.

var det några heterosexuella gentlemän som tyckte du var för jobbigt påträngande?

2009-12-07 @ 20:49:36
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Murse, min servettska är fan så bra. Det är du som hör dåligt när du är full bara ;)



Opooa, jag är en stor författare tidigt på morgonen.



Och slutligen Ninja, tyvärr måste jag säga att blodet kom från en betydligt mindre dramatisk händelse än vad man kan tro. Är lite osäker, men det troliga är att jag bara fick en knuff på dansgolvet och bet mig själv i tungan. Rätt rejält dock.

2009-12-07 @ 22:13:55
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: max/ninja

fuck that danwar. även om det skulle varit så, så måste man ju ljuga ihop en riktigt episk stridsrapport om väderkvarnsvevande skinheads.

2009-12-07 @ 23:46:27
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Ninja, jag funderade faktiskt på det också. Eller att säga att tjejen som jag strulade med, som faktiskt blev rätt arg, bet mig i tungan. Det funkar också. Typ en light-version av dina aktiviteter med Slitarn.

2009-12-07 @ 23:54:33
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0