Pulkaåkning och äggkastning

Idag har jag ägnat dagen åt en hel drös med nyttiga saker. Jag började med att besöka tandläkaren för att få reda på att jag inte har några hål, även om jag är så söt. Jag blev sedan medbjuden på lite pulkaåkning, vilket vi sysselsatte oss med kring femte tee på särö golfbana. Det blev faktiskt en hel del vurpor, vilket bara var roligt. Leo hade en flaska rom som vi värmde oss med lite, men den tappade han sen och offrade en halv flaska åt snögudarna. Trist. På vägen hem blev vi stoppade på min gata av två små barn i yngre tonåren. De kastade snöboll på bilen och var skittuffa. De hade dock inte räknat med att i bilen satt en rätt butter Ninja som gladeligen öppnade dörren, sprang efter ungjävlarna och efter att två av stråtrövarna ramlat satt över dem och growlade "NU HAR JAG ER", innan han reste sig upp, skrattade åt glinen och gick därifrån. Så kul. De skreks att man var feg, så jag bjöd med dem att följa med i bilen - vilket såklart ingen ville så vi åkte därifrån.

När Filip lämnat mig hemma och sedan åkt hemmåt hade han fått samma behandlign en gång till. Cirka sex minuter efter attack nummer två får jag ett telefonsamtal från Filip som berättar att han och Bannah har inhandlat ägg (från frigående höns, såklart). Jag förstår givetvis vinken och möter upp med dem och planerar vår counter strike. När vi har sett ligisterna från håll, bakifrån märker vi att det har stannat två bilar med arga vuxna människor, vilka asglinen skriker könsord och andra obsceniteter åt, vilket vi såklart inte finner acceptabelt. De har sett oss och pratar sinsemellan om att undersöka vilka det är som står där och lurar. De väljer att skicka fram en ledare som sedan är följd av en mindre armé småligister. Det är då vi tar vår chans och går till full attack. Tio stycken välplacerade äggprojektiler flyger mot dem i Matrix-slow motion och de skriker i smärta och förvåning och flyr sedan fältet. Vi beger oss mot Filips föräldrars hus för lite matlagning.

En dryg kvart senare ringer det på dörren som Filips mor öppnar. Det är en pluton arga barn som håller upp ett ägg. Ett ägg klarade sig. De frågar om hushåller använder sådanna ägg, sedan frågar de om det finns några barn i femtonårsåldern som bombaderat dem med ägg.

... femtonårsåldern? Missade de min stiliga mustasch eller? Filips mor försäkrar dock barnen att det bara bor snälla barn i huset och att alla är över tjugo år.

SEGER!

På Youtube just nu:
Vidas
- El Noy De La Mare
http://www.youtube.com/watch?v=0ajb-2K4Lnk


Kommentarer
Postat av: dekadent

win! ni skulle dragit med dem till domkyrkan bara!

2009-12-21 @ 20:04:36
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Opooa

Hahaha, helt underbart. Vem var skribenten?

2009-12-22 @ 00:46:08
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Max/Ninja

Sorry, det var jag. Förmodligen en av de få gångerna jag glömt signera :O

2009-12-22 @ 01:18:23
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Calle

Alltid värt att slänga ägg på småungar. Slängde ett ägg i huvudet på en mopedist en gång. 5 min senare hade han hämtat alla han kände (runt 15-20 st) och skulle slå ner mig och mina kompisar med kedjor. Vi ringde polisen, varpå de skräckslagna glinen försvann utom synhåll på 10 sek.

2009-12-22 @ 10:01:21
Postat av: Opooa

Jag gillar att du talar om dig själv i tredje person, Ninja.

2009-12-22 @ 18:21:13
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Kuma

Calle, polisen? Really?

2009-12-23 @ 10:16:36
Postat av: Calle

Kuma, det var värt det. Vi skulle ju gå hade inte tid att stå där och bråka

2009-12-23 @ 11:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0