Nu händer det grejer

Efter att livet stått och matat ett par månader (känns det som) i tomgång så börjar det hända grejer igen. Tror faktiskt jag drar en lista!

  • Menig Nillon har muckat och nu blivit civilist Nillon. Kan tänka mig att det är något man är glad över, om man nu faktiskt har haft oturen att ha gjort lumpen. Han har ett tag varit inne i en rejäl svacka med snefyllor på ett par öl och andra stolligheter, dags att repa sig nu! Och vägen tillbaka börjar redan ikväll. Det skulle vara riktigt fett att ha Rocky-themen på när han dricker öl...
  • Riktigt mycket skola. Och alltså riktigt mycket skola. Har faktiskt gjort lite grejer denna läsperioden, t.ex. resulterade detta i att jag var i skolan 8.00-17.57 igår. Jobbigt. MEN! Ingen pina utan... vin-a? Någonting sånt iaf. Nästa fredag ska min grupp ha fest för att fira att arbetet är klart, och det ska bli en riktig pangfest. Minus: det är egentligen bara folk som har varit med och skrivit som ska vara med. Plus: dekadent har faktiskt skrivit en halv sida eller något (som självklart ströks) och är därmed berättigad att delta. Också mycket möjligt att denna regel, precis som många andra regler som provocerat mitt levnadssätt, kommer att brytas. Festen blir iaf hemma hos Boork, alla vet att det spårar bäst där.
  • I onsdags skulle jag och Boork göra skolgrejer. "Men what?", tänker ni, "den förra punkten handlade ju om skola, man får ju inte ha två punkter om skola?" Nej, det får man såklart inte. För denna punkten handlar de facto om Jehovas Vittnen. Två trevliga kvinnor avbröt mig och T-Rex i studerandet och jag hade istället en trevlig diskussion med dem. Jag berättade saker som att jag gärna lyssnar på vad de har att säga (intressant, och troligtvis roligt), men att jag faktiskt tror på vetenskap. Detta tyckte de var bra, sa att jag var en trevlig ung man och vi kom överens om att de ska komma förbi och dumpa av lite broschyrer. Mitt under samtalet satte Boork på någonting som lät som satanistiska verser inne i huset också, det var kul.

Tror faktiskt att det är det som händer, hittills då. Men jag misstänker att om man ritade upp aktiviteterna i en graf så skulle det bli någon slags exponentialkurva, vilket betyder att det kommer spåra rejält någon gång innan jul. Det finns säkra tecken som pekar mot detta, och jag är rätt pepp alltså..

 

Danwar out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0