Juldagsrapporten II

Förlåt kära läsare  att jag inte skrivit på länge bla bla bla.... fuck den början...

...klockan ringer 7:15, det är juldagen och jag har ställt klockan för att gå upp?!?!?!
Målet är skövde, med Kuma som sällskap. Han sa åt mig att ringa honom när jag vaknade för han var sugen på att hänga med mig på roadtrippen, efter 5 misslyckades samtal ger jag upp och sätter mig i bilen, konstaterar där att GPS behövde en uppdatering och funkar inte, kuk! :/
Jag säger skövde då tänker ni säker herrejävlar “på juldagen?”. Så tänkte jag också först, men har man hittat en värd annons på blocket så har man.
Snabbspolning....
Åter i Göteborg med mina nya DJ-leksaker börjar jag förberedda mig för utgång med bröderna Marc och Michael. Efter förra årets misslyckande (vi försökte komma in någonstans, dock full everywhere) så var vi alla peppade.

Kvällen börjar på Victoria med lite gott käk, aldrig fel med sådant, samt några glas rosé + fanta (totalt 3 flaskor). Eftersom att juldagen är årets största gå-ut-dag(?) så var våra namnen på “alla” gästlistor i hela stan, jag menar varför vara på ett ställe om man kan vara på alla. Klockan tickar på och folk blir mer och mer pep på att ta sig vidare och tydligen står vi på listan på Peacock så ditt går våra fötter.

Peacock var nytt för mig så jag var lite peppad (jätte peppad) att testa på något nytt. Där inne blir jag inte besviken, det var en grymt skön lokal, även om vi var tvungna att ta oss ner två våningar i källaren, killen i baren visste minst sagt hur man blandade drinkar. Det var utan tvekan de mest välgjorda drinkarna jag någonsin druckit. Så från och med nu är det tveksam om man kan bli nöjd igen med en “drink”.
Vi har de allmänt gött tills det är dags att dra hemåt.
Det blev en dyr kväll för en fattig student, men så var det ju trots allt juldagen....

/Malenurse

Kommentarer
Postat av: calici

jag råkar veta att det försiggick andra aktiviteter i skövde än ovanstående!



dags att komma ut ur garderoben?

2009-12-31 @ 16:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0