Jag känner mig smutsig

Så. Idag är det måndag. Eller igår, om man ska vara petig.

 

Huvudsaken är iaf att det finns en sak man behöver göra på måndagar; dricka öl. Och där kommer vi till varför jag känner mig smutsig.

 

Jag drack öl med några killar från Chalmers. Jag tror inte att ni förstår allvaret i detta. Det var alltså inte en endaste annan sparv närvarande. Jag drack öl utan sparvar. Inte okej.

Jag vet dock inte riktigt vad man annars ska göra. De andra sparvarna har mysko grejer för sig, flyr till Umeå och andra pajasplatser, vet inte vad som flugit i dem.

 

Jag gjorde iaf en intressant observation: om man går snabbt och med benen ganska tätt ihop och har manchesterbyxor på sig så låter det kul. Det låter jättebra. Mellan Hagakyrkan och Järntorget höll jag nästan på att börja dansa till ljudet, det lät som musik. Manchester. Täta ben. Bra.

 

En annan bra grej som man kan göra på en lagom gemytlig måndags-fylla: bit av den delen av tungan som i stort sett dött efter förra helgen eskapader. Detta var ett beslut som fattades hastigt, så här i efterhand kan det tyckas att det nästan var för hastigt. Resultatet blev iaf en tunga som känns som min tunga gjorde innan förra helgen, men den blöder betydligt mer. Detta kan tyckas negativt, men såhär på en måndagsfylla lägger man inte alltför mycket vikt vid saker och ting, det har säkert ordnat sig tills imorgon.

 

Jag fick för övrigt beröm för min stora blåsa ikväll.


//danwar


Kommentarer
Postat av: Malenurse

Jag återkommer snart på heltid till Gbg på heltid!

Gillar för övrigt det med brallorna

2009-12-15 @ 11:54:28
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0