Jag är en elak översittare

Jag ser ondskefull ut. Jag får ibland höra det ibland. Människor jag nyligen träffat konstaterar häpet för mig att jag minsann inte alls var lika dryg som jag såg ut. Folk på stan viker förfärat ned blicken när jag möter deras, eller kontrar – om de är mer krigiskt lagda – med en riktig ”muckar’u?”-uppsyn.

Till och med min egen mor kan apropå ingenting utbrista: ”Men är du arg på mig?”

Alldeles spak blir jag varje gång.

Medveten om det här brukar jag höja ögonbrynen (på det där snälla sättet; tänk McDonald’s) och flina som ett litet psykfall när jag möter folk som ännu inte känner mig.  Le Imbecill vill jag kalla posen.

 

Funkar nog helt okej, men det är alldeles för krävande för att jag ska orka bränna av den mot precis alla, och den är därför reserverad för pensionärer och ytligt bekanta tjejer. Kanske en smula paradoxalt i det senare fallet, med tanke på att le Imbecill faktiskt är mindre tilltalande än ”ondskefull” för det motsatta könet.

 

Oavsett vilket fick jag nyligen höra något som tvingar mig att revidera min taktik:

Det finns ett flickebarn i min nya klass (på 250 pers), vi kan kalla henne Stockholm, som jag på intet sätt kommunicerat med. Jag tror aldrig att vi har fått ögonkontakt och jag visste egentligen inte att Stockholm existerade innan jag hörde det här.

 

Den här tjejen har i alla fall på ett eller annat sätt kommit i vägen för min ofrivilliga vrede. Det som skiljde Stockholm från andra var att hon inte nöjde sig med att för konstatera ”Oj, han såg ju lite arg ut. Hans hund har kanske dött. Eller så blir han slagen hemma.”, utan den här tösen går så långt att hon tar upp ämnet med lakimies eftersom hon sett att jag brukar umgås med honom.

 Vad säger hon till honom då? Att jag ser arg ut? Farlig? Frågar hon varför? Nej, hon kallar mig elak översittare rakt av.

 

Elak. Översittare. Ser jag ut som en sådan? Utstrålar jag översitteri så till den milda grad att totala främlingar måste ta upp det med min vänner? Det vill jag ju inte göra, för jag är verkligen inte elak. Faktum är att man får leta efter en blödigare man än jag. Jag får för bövelen dåligt samvete efter att ha dissat dekadent när det var han som började (och jag ändrade precis ”helvete” till ”bövelen” eftersom jag inte gillar att svära).

 
Jag ska därför träna på att se snäll ut:

 

 qj

Där är utgångspunkten. Ser väl ut som en rätt trevlig trevlig kille? Jaja, har redan konstaterat att andra inte håller med.
Lakimies förslog att jag skulle le lite mer. Man ser nämligen alltid trevlig ut när man ler:

qjh

Ja, sedär, vilken skillnad. Det där är en kille jag utan bekymmer skulle lämna ensam med en hundvalp. NOT.
Ser ju helt livsfarlig ut. 

Nä, jag tänker bygga upp min mjölksyratolerans köra vidare på på en permanent le Imbecill:

aja


Och Stockholm, till dig har jag utvecklat en alldeles ny pose:
qah

 

Förlåt.

/Opooa


Kommentarer
Postat av: Malenurse

Ännu en anledning att inte tycka om Stockholm

2009-12-14 @ 10:43:50
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Calle

Skön läsning som vanligt

2009-12-14 @ 12:31:25
Postat av: max/ninja

vad är det för elaka smädesord som sprids omkring dig? sänk stockholm i östersjön.

2009-12-14 @ 13:11:14
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Bra som fan, bra. Men ett par punkter:



1. Du får jobba på smeknamnen. Följ gärna mitt (och dekadents) exempel med tidigare smeknamn. Saker som 'scvopp', 'sveck' och liknande är mer passande.



2. Jag är på att knacka Stockholm vilken dag som helst. Den jäveln!

2009-12-14 @ 14:54:09
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Opooa

Oj, tack. Ska tänka på det till nästa gång. Hjlopp. Var det bra? Schlong?



Bra! Hon är blond och går på handels. Ge henne vad hon tål.

2009-12-14 @ 15:09:13
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Calle

Idag spottade Sthlm en halv liter vatten över bordet efter en skrattsalva. Hon tycker att allt är roligt. Som tur var missade hon mina byxor

2009-12-14 @ 21:15:40
Postat av: Malenurse

Jag känner att Stockholm behöver en stor fett smäll!

2009-12-14 @ 21:43:07
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: ninja

blond och går på handels. min mamma säger alltid att jag borde fixa en sån brud som fru. men om dom bestämt skall springa runt och kalla folk för elaka översittare blir det betongdoja och marsch pannkaka ner till hamnen.

2009-12-15 @ 13:52:30
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: nillon

ninja är det inte så man gör med sin fruga?

2009-12-16 @ 14:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0