Head Like Orange - An Injection Of Sunshine

Musik är bra. Jag gillar musik. Bäst är musik som är bra, och dessutom helt gratis.
Ebbe Eriksson, mannen som satt en röst på ett av mina personliga favoritband Far Above - Mannen som lärt oss snurra på fingret som Rickard Cederfors, har teamat upp med hip hop-producenten Furious och kokat ihop projektet Head Like Orange som nu släppt sin trettonspåriga platta An Injection of Sunshine för gratis nedladdning via deras myspace http://myspace.com/headlikeorange

Som jag sagt innan, det går inte att inte tycka om musik som Ebbe sjunger till. Förutom Ebbe och Furious hörs också gästspel från Jocke Jensen (Chemical Vocation, Social Siberia) på låten Embers och Jonas Svendsen (Polar City, Far Above) på låten Twin Snakes, och jag tycker verkligen om hans bit i låten. Favoritspåren är Twin Snakes, Season of the Chemical Sunburn och avslutande Rain from the Sun. Jag hoppas att Head Like Orange inte slutar här utan kickar vidare och släpper fler låtar i samma kaliber.


(man kan klicka på bilden för att ladda ner plattan)

I iTunes just nu:
Head Like Orange
- Silver Lung

Ninja out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0