Experiment: Skägg VS Systembolaget Del 1

Idag blev dagen för första delen i "Experiment: Skägg VS Systembolaget".

Det hela började med att jag tog mig till systembolaget. Gick in genom portarna efter att lyckosamt undvika 3- och Telenor-försäljare. Inne på systemet börjar jag titta runt och hittar snabbt till vinhyllan (den ligger direkt framför ingången). Vid den lagom billiga hyllan hittar jag en flaska som ser sådär lagom bra ut och jag tänker att jag tycker ju om vin sådär lagom bra, så den passar fint.

Jag vänder mig om från hyllan och börjar traska mot kassan, ungeför 7,5 meter så det är ingen lång sträcka. Det är i handlandets stund 2 kassor öppna. Jag väljer den vänstra och inte den högra, om detta var till mitt skäggs fördel eller ej lär jag inte få veta.

Hursom kastar upp flaskan på bandet och en påse därtill. Jag tittar som vanlig på hon i kassan (Nina om jag inte missminner mig), jag tar fram mitt kort och börjar dra det genom kortläsaren, då händer det, det som jag inte trodde skulle hända. Hon (Nina) ber om leg. Dooooo.....
Skägg: 0
Systembolag: 1

Om man bara ska gå på den första delen i experimenten hjälper tydligen inte skägg, men detta gör bara del 2 ännu mer intressant. Tänk om jag slipper visa leg då? Eller ja det är ju inte jätte intressant, men i alla fall.
Ber att få återkomma med del 2 i experimntet samt resultatet från forskningen som just i detta nu genomförs!!!

Tv6 just nu:
Simpson - vad annars?

/Malenurse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0