Tankar ang. Wolverine-skägget och skolstarten

Imorgon ska jag börja skolan. Eller ja, så påstås det iaf. Men när jag kollar mitt schema så har jag inga lektioner imorgon, de verkar börja först på tisdag. Och vad jag kan se tillhandahåller Chalmers inte någon information ang. någon samling eller liknande för de som börjar tvåan eller trean. Så, börjar jag på tisdag då eller? Äh, kollar det sen.

Hur som helst har jag, som vissa vet, sportat Wolverine-skägget sen i onsdags. Vet inte riktigt varför jag gjorde det från början, var väl antagligen en blandning av att jag hade sagt till Schredder att jag skulle göra det och lite impulsgrej. Men bra blev det iaf.
Idag har jag fixat till det ytterliggare; tunnat ut lite på undersidan, breddat i mitten och ansat lite allmänt. Ska ta och använda en hyvel där i mitten sen också, då jävlar blir det fint. Ville egentligen inte tunna ut det, men jag kände att det började få en egen vilja. Detta i kombination med att jag är ganska dålig på att slåss och inte vill förlora slagsmål mot mitt eget skägg gjorde att jag helt enkelt var tvungen.

Och nu kommer då frågan: Vad händer om man sportar Wolverine-skägget när man börjar skolan?
Svaren är många, man kan helt enkelt inte riktigt veta vad som händer. Det kan vara allt från allmän utskrattning till att alla tycker att det är awesome (vilket de borde göra) och börja dyrka mig för att jag är så jävla hård. Iofs har min klass redan intrycket av att jag skulle vara någon slags knarkande, vinpimplande slacker, så jag skulle ändå tro att de inte bryr sig så mycket. Tvärtom skulle de nog tycka att de passade in i mitt tidigare beteende att plötsligt dyka upp så här.

En annan tanke var att jag och Boork skulle köra "roliga skägg"-tema första veckan. Det skulle ju funka asbra med mitt Wolverine-skägg. Och Boork behöver man ju inte oroa sig för, det är ju alltid skitkul att han inte har någon skäggväxt.
Får kolla med Boork om vi ska supa till lite imorgon eller på tisdag också. Har faktiskt inte druckit något med alkohol i sen sjutiden igårkväll. Börjar känna mig lite... tom.


Såhär ska man se ut i riktigt Wolverine-skägg

I Spotify just nu:
The Ting Tings
- That's Not My Name

//danwar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0