Sparvar > Linjär algebra

Ja, sparvars sällskap är mycket trevligare än att läsa en bok om linjär algebra. Man kan ändå knappt använda det till något! Okej, det var ett ganska intressant exempel om hur man kan använda det för att beskriva in- och utflöden i hela ekonomiska system, men det var väl det enda. När man väl har läst och förstått det exemplet så tycker jag att kursen borde vara slut, resten av kursen vill ingen kunna ändå.

Sparvkväll hos dekadent igår var mysig. Vi spelade TV-spel, pratade och kollade på TV. Det var fint, även om det var lite sådär med uppslutningen. Blev till slut bara jag, värden, Mr Pink och Malenurse. Inte för att det inte duger, men jag gillar att klaga.

Nu är klockan 15.34 och jag funderar faktiskt på att börja plugga för dagen. Dock glider tankarna iväg till kvällens stundande aktiviteter med fler sparvar, öl och andra trevligheter. Då är det svårt att fokusera. Tentan är ju ändå på måndag, känner mig inte så sugen på att tänka på nästa vecka. Idag är det ju liksom fredag, och fredag är det faktiskt bara en gång i veckan.

Hittade en asnajs låt idag, som för övrigt hördes för första gången i Smala Sussie. Det spelas just nu på repeat i min Winamp, rippad från Youtube, då den inte fanns på Spotify. Meckigt.


I Winamp just nu:
Act II
- Notes About Freedom

//danwar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0