örgryte är lurigt

igår va jag på kräftskiva. kräftor åts, vin dracks, cigaretter röktes och folk dansade. det va jävligt trevligt. sen blev jag borttappad på bryggeriet, det va mindre trevligt. sen fick jag hela vägen till min sovplats i örgryte, det va ett helvete.

örgryte är nämligen ett jävligt lurigt ställe.
man tror att man har koll på örgryte, men det har man inte.
man tror att 4:an går till örgryte, det gör den inte.
man tror att man har gått igenom örgryte många gånger så man kan genvägarna, de kan man inte.
man tror att ingen ser än när man kissar bakom stolpar i örgryte, men de gör de.
man tror att man känner igen sig, och det gör man (inte för att man är på rätt väg dock, utan för att alla jävla hus i örgryte är identiska).

när man väl kommer fram tror man att man ska hitta nyckeln i krukan, det gör man inte. jesper hade vart där o pillat.. jävla stil.. tillslut kom jag dock in och fick sova. idag mår jag som en prins, kamben till frukost är win :)

/dekdant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0