När jag fick veta vad sex var

Viktiga saker glömmer man inte så lätt. Som första gången någon beskrev sex, till exempel.

Jag var sex år gammal och det var tidig höst under första terminen i ettan. Löven på de stora ekarna i skolområdet hade börjat gulna, och färska ekollon prydde varenda gren.

Det betydde krigssäsong för pojkarna på Lindåsskolan. Eller, ja, det var alltid krigssäsong för pojkarna på Lindåsskolan, men det här betydde ekollonkrigssäsong och flickorna höll sig på behörigt avstånd eftersom "man faktiskt kunde bli blind om man fick ett i ögat".


Mitt under upptrappningen av ett sådant krig tar B.Stinson (ynglingen längst till vänster på headern) mig lite åt sidan. Han tycks vara alldeles euforisk och han darrar en smula.


"D-du. Jag vet en grej", hasplar han fram.

"Vad?", undrar jag intresserat.

"Men, alltså, jag kan inte säga det. Man får inte..", flämtar han och rodnar.

"Men kom igen", uppmuntrar jag. Vad kan det vara? Har han äntligen listat ut hur man kommer förbi första muren på Aladdin?

"Det är något jättesnuskigt. Något som vuxna gör. Dom.. *obehärskat fnissande* Man får inte", halvviskar han förtroligt. Vid det här laget är jag riktigt uppmärksam.

"Vad gör dom då?"

"K-Knulla", frustar han fram och han flinar belåtet över sitt mod.

"Vaa?"

"Dom vuxna. Knulla. Man tar av sig kläderna och.. och.."

Han står och stampar på stället prydd av ett brett leende.

 "Gnuggar sig mot varandra?", fyller jag i.

"Jaa! Sen får man barn."

Vid det här laget hade jag redan lärt mig att pappan hade spermier i pungen och att dom skulle in i mammans framrumpa för att ett barn skulle skapas, men jag var övertygad om att dom simmade genom luften och att kvinnan bara blev gravid om hon stannade i samma rum som en man för länge.

"Nähe?, frågade jag skeptiskt.

"Joo, det är sant! Men nu måste jag berätta för dom andra", klargjorde han och kilade iväg.


Snart gick alla ettor runt och sa "Ska jag knulla dig eller". Och krigade.

/Opooa


Kommentarer
Postat av: Stinson

Att du kommer ihåg sånt, fyfan vad awesome

2009-08-26 @ 19:39:21
Postat av: Max/Ninja

det här var ju ett awesome inlägg. ett RIKITIGT inlägg

2009-08-27 @ 11:27:33
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Ett riktigt vasst inlägg, jag gillar Opooa :)

Och detta säger jag när jag knappt är full alls. Typ.

2009-08-27 @ 19:48:58
Postat av: Opooa (se, jag fyllde i)

Vad snälla ni är, fulla eller inte. :)

Ska allt se till att blogga mer.

2009-08-27 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0