JAG BRÅKAR INTE

Har varit ute och röjt nu, eventuella skrivsvårigheter skyller jag på ölen och kaffet.

Kvällen började på Weekday med gratis dryck och tilltugg och därefter bar det av till Key Bar, där ninja och danwar ordnade VIP-status på något jäkla vänster.

Bortsett från alldeles för hög musik på uteserveringen hade vi det trevligt; vi pratade (skrek) och dansade (danwar försökte tvinga på mig några inte alltför väna flickebarn som valsade omkring alldeles för nära min plocka blåbär-dans, jag nappade inte).


Efter ett par timmar gick jag ut för att få lite luft och för ringa ett samtal. I entrén stod då en liten muskelknutte och gormade på vakterna eftersom han inte släpptes in igen. "Jag ska komma och rövknulla alla som jobbar på det här stället! Vänta bara... NI VET INTE VEM NI BRÅKAR MED!", skrek han.

Jag nickade medkännande åt en vakt jag fick ögonkontakt med och frågade mig hur man kunde bli så arg för något sådant.


Jag sniffade min luft och ringde mitt samtal, sedan bar det av mot entrén igen. Väl där hugger någon tag i armen på mig och grymtar "Och vad tror du att du håller på med?". Artigt kungör jag att jag avser att gå in igen. Han skakar på huvudet och frågar var jag i så fall har min stämpel. Jag tvingas konstatera att jag faktiskt inte har någon sådan och mumlar något om VIP-listan och att jag precis kom ut.


"Då får du ta dig ett snack med den där", fastställer vakten och till min stora lättnad ser jag att han hänvisar mig till  dörrisen jag fick ögonkontakt med för mindre än en minut sedan.

"Hej, du såg mig när jag gick ut alldeles nyss men jag-", börjar jag men avbryts när han utbrister "Har inte sett dig", och stirrar rätt ut i luften (tanken var nog att han skulle stirra där, även om han fixerade blicken någonstans på min bringa till följd av vissa längdmässiga tillkortakommanden).

Jag blir helt ställd av bemötandet och inser plötsligt hur finnig denne biffige pyssling är. Den förste vakten flinar belåtet och jag inser plötsligt att denne är ännu kortare än den andre och att han dessutom har ett jäkligt fult koppärr ovanför den stora näsan.

Men eftersom jag är en sansad person skulle jag aldrig få för mig att döma dessa män på samma sätt ovan nämnde ligist. Istället backar jag ödmjukt undan.


Men ärligt, vad fan tror de att de håller på med egentligen? Det är så typiskt de där jag-kom-inte-in-på-polishögskolan-fjollorna att spela ut sin makt på det där viset. Fattar de inte vem de har att göra med?? Jag hade kunnat bryta ner de där töntarna på TRE RÖDA! Jag har brunt barnbälte i karate! Fan alltså, de tror att de är något för att den knaprar piller och lyfter skrot. MEN DE DÄR SMÅTOTTARNA ÄR INGET MOT MINA 187 CM OCH RUNDSPARKAR!!!!! JAG SKA KOMMA TILLBAKA OCH RÖVKNULLE HELA HÖGEN!!!!!11 VÄNTA BARA........ DE VET FAAAn ITNE VEM DET BNRÅKAR MED!!! JÄVLA hORAFLJOLLFITTER....!!!!!!!!!!


JAG HAR ARG!!!!

/OPOOA


Kommentarer
Postat av: danwar

shit, du är farlig. jag törs knappt se dig igen.

men det är najs, så det är lugnt.



jag hoppas att du vet att vi hade löst in dig igen om du ville?

2009-08-08 @ 14:51:35
Postat av: Malenurse

Vakter alltså......

2009-08-08 @ 23:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0