helgen so far.


fuck! känns bajstråkigt att alla inlägg jag numer har tid att skriva bara blir ngn jävla dagbok över allt dumt som händer på helgerna.. men det måste göras, och nästa helg lovar jag att kläcka ur mej ett grymt inlägg av den meningslösa kalibern som vanligtvis brukar va min standard. här kommer dock dagboken över helgens bravader.


Torsdag 27/8

15.30 - slutar för helgen och påbörjar resan hem
17.45 - kommer hem och möts av mr.pink som somnat på min terass, med en halvdrucken öl på bordet framför  sig och en halvrökt cigg på marken nedanför sig. vi käkar några mackor och knäcker några fler öl medan vi kollar på en dokumentär om änkor som försöker hitta mening i livet.
20.15 - danwar dyker upp och tar en snabböl innan vi beger oss mot stan.
21.30 - jag och danwar kissar på grönsakstorget
21.45 - vi beger oss in på sticky. va evigheter sen jag va där sist, men det stället förändras aldrig.. kommer alltid finnas nyblivna 18:åringar som vill spendera sina studiebidrag på happy-hour-öl och sedan spy som galningar i pissoaren..
00.15? - jag och danwar springer till bussen och möter max o erik på järntorget, sen tar vi en express hem och kollar på metal tills jag går och lägger mej och danwar somnar på soffan.

Fredag 28/8

??.?? - vaknar.
??.15 - väcker danwar
??.30 - äter flingor och kollar entourage med danwar
12.30 - jag och danwar tar bussen in mot stan, bankärenden skall fixas, alkohol skall inhandlas, mat skall ätas och maskeradkläder skall provas.
13.00 - sitter på nordeas kontor på avenyn och skämtar om att alla gämla människor där måste skynda sig innan de dör.
13.45 - blir jävligt sugen på stora potatisar med gojs i. danwar säger att de kallas bakpotatisar och att han vet var de går att få tag på.
13.46 - jag hotar danwar till livet om det skulle visa sig att han ljuger om var man kan hitta bakpotatisar.
13.47 - franks säljer bakpotatisar och danwar slipper mista livet.
14.00 - äter bakpotatis i regnet. danwar är rädd för att drunkna så vi sätter oss där inne istället.
14.30 - sluter upp med mr.pink och hans flickvän för att leta maskeradkläder och köpa rom.
15.00 - göteborgs regnkvot för ett sekel fylls på 2 timmar. jävligt bra tillfälle att springa fram och tillbaks längs avenyn för att köpa keno-lotter till fel dag :P.
18.00 - mr.pink och hans flickvän kommer hem till mej för att göra sig klara för maskerad. vi sminkar oss och tar på oss finfina kläder. pink går som clark kent, karin går som pochahontas, själv går jag som captain jack sparv.
20.00 - sluter upp med danwar på busshållplatsen, han går klädd som wolverine
20.40 - köper två cheesburgare åt en jamaican på donken vid brunnsparken, fortfarande utklädd till sjörövare.
21.15 - gör succe på maskeraden i våra grymma utklädnader. jag vinner pris, men jag tycker att skrufs förklädnad va bättre, han gick som "the dude" från big lebowski.
??.?? - anländer till gretas, fortfarande iförda våra fina dräkter. credd till joel som kom in i morgonrock.
??.?? - står utanför gretas och röker när en aprak gubbe från åland kommer fram och berömmer mej för mitt mod, samt varnar mej för chilenare. tydligen hade han han själv gått klädd som pirat en gång i sin ungdom, och då blivit överfallen av två chilenare med en barstol.
??.?? - tappar en flaska rom i marken och börjar ta mej hemåt tillsammans med skruf och danwar, samt linda som hela kvällen varit utklädd till lara croft. linda tar för övrigt kort som en efterbliven.
??.?? - gosar ner mej med danwar och kollar på x-men origins. slocknar dock efter typ 20 min.

Lördag 29/8

??.?? - vaknar och kollar klart på wolverine
??.?? - steker bacon och kokar pasta
??.?? - äter bacon och kollar på entourage, därefter "the boat that rocked", grym film.
18.50 - sitter i soffan med en drink i ett martiniglas och spelar keno med danwar.
19.45 - danwar har åkt hem och jag försöker lära mej spela piano.
20.00 - går och lägger mej.
21.15 - nillon kommer med chips och glass. vi kollar på watchmen och pratar om lumparsaker.
00.15 - kan knappt hålla mej vaken, men nillon vägrar gå innan han får se alla avsnitt av saturday night live - jeopardy.

Söndag 30/8

10.30 - vaknar och gör bacon.
10.45 - kollar på "the man in the iron mask"
12. 45 - börjar skriva det här jävla blogginlägget.


Bilder
 uppladdningsöl på terassen
 busskön på väg hem i torsdags
 bakisbakpotatis 1
 bakisbakpotatis 2
 clark kent håller pistolen som en gangster
 skruf söker skydd hos danwar
 dekadent och skruf, härförare bland män.
 bilden som linda tog.. bra eller hur
 uppladdning inför keno.
 keno!
 strax efter keno. jag ville också komma med på bild.. fo sho


I Spotify just nu:
The Bystanders -
98.6

//dekadent

Kommentarer
Postat av: danwar

jävlar vad långt, men fan så värt. jag blir ju knappast mer missnöjd med helgen när man än en gång blir påmind om vad som hände, pretty najs.

2009-08-30 @ 16:47:05
Postat av: dekadent

isch know

2009-08-30 @ 17:21:45
Postat av: Anonym

Fan vad jag älskar ditt skägg, daniel. Sånt ska jag också skaffa när jag får tillräcklig skäggväxt om ett par år.

2009-09-01 @ 21:31:26
Postat av: Anonym

Fan vad jag älskar ditt skägg, daniel. Sånt ska jag också skaffa när jag får tillräcklig skäggväxt om ett par år.

2009-09-01 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0