Genidrag på fyllan

Till skillnad mot vad man kan tro så är det här faktiskt ingen sarastisk rubrik, igår var jag smart på riktigt. På fyllan.

Jag tänkte bara åka in till stan för att hämta lite anteckningar om linjär algebra från Boork, kanske ta en öl på Pingisklubben och äta kebab. Efter kebaben bar det iväg till Queen tillsammans med mr.pink, dekadent och Boork. Några öl senare så funderade folk på att gå, men det var bara Boork som faktiskt gjorde det. Efter ytterliggare ett par öl var det så dags för sista bussen för mr.pink och dekadent, jag tyckte att det lät bra som fan att åka med hem till dekadent (trots att han bor 10 minuter längre från stan än vad jag gör). Sagt och gjort, ett par missade spårvagnar, en hel del springade och ett farväl till mr.pink senare satt jag och dekadent på bussen på väg hem till honom.

Väl där började vi måla ett rum, som han tydligen hade sagt till sin pappa att han redan hade gjort. Färgen hette, vad jag kommer ihåg, "änglasång" och jag har nog aldrig tidigare varit med om ett så passande namn. Den var underbar. Iaf så målade vi rummet, jag rollade på som en galning. Målardräkten som jag fick låna var dock ganska liten, så varje gång jag lyfte på armarna så skar den upp lite i skrevet. I början var det mest läskigt, men när jag vant mig lite lärde jag mig att uppskatta det. 
Nu till genidraget: när vi var färdiga med rummet så såg jag att jag hade ett hål i min vita strumpa, precis vid stortån. Det såg ju förjävla dassigt ut tyckte jag. Så kan man ju bara inte ha det! Så jag målade både bit av strumpan och stortån i "änglasång", och vips var problemet borta. Faaaan vad smaart!

Än idag är jag supernöjd med mitt val att åka hem till dekadent och ännu mer nöjd med mitt genidrag. Sjukt nöjd faktiskt. Jaja, dags för fiskpinnar nu.

I Spotify just nu:
Litt'lans - Is It Wrong?

/danwar

Kommentarer
Postat av: dekadent

haha you like fishsticks?

2009-04-14 @ 15:39:52
Postat av: dekadent

hahaha, you like fishsticks? :P

2009-04-14 @ 15:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0