Förbannade snorungar

Jag stod på Centralstationen och väntade på Buss 80 riktning Snipen för att åka hem efter att ha vaknat på Simons (http://myspace.com/bataar) soffa runt fyratiden på eftermiddagen. Jag hade ätit frukost i form av två stekta rostisar med smör och mjukost och en kopp riktigt osmakligt Nescafé. Jag var relativt glad i hågen och inte alls bakfull efter en natt på Peacock (glammigt, erkänn?) Men när jag stod där vid hållplats 25 och väntade på bussen ser jag något som hade fått Yves Saint Laurent att vänta sig i graven. Jag ser en Hovåskille, och inte den väluppfostrade Hovåskillen med rika föräldrar som spelar golf och äger något företag, utan den roffiga Hovåskillen som bara har Partillekompisar och gillar sin moped väldigt mycket. Vi kan kalla honom för Brunkrämsbenny. Han hade vita tubsockor i vita sneakers och mangafrilla och sina jävligt fula, säkert svindyra designerjeans hade ett tjugotal hårband i olika kulörer från ankeln till knät. Dessutom hade han spexat till det med en rosa och en vit bandana, en vid ankeln och en vid knät.
Att han för det första visade att han inte hade någon identitet alls och klätt sig som sina andra kompisar är inte illa nog; När jag stod där och stirrade på detta freak of the 21st century blir han uppenbarligen stött, kanske lite nervös av att en så sjukt stilig och välkammand man med välanskat skägg och skjortkragen prydligt innanför jackan tittade på honom, men jag kunde inte hjälpa det. Klart rädd att förlora sitt territorie (Det fanns honor av samma avvikelse av den mänskliga tonåringen närvarande) ser han ingen annan utväg än att rossla till i halsen och lägga en högst motbjudande loska på golvet. Jag fick ögonkontakt med honom log och skakade på huvudet. Jag är så mycket bättre än vad han är på så många olika sätt. Hoppas Goethes Djävulsbild gnager honom i evigheter. Brunkrämsbenny; Du är så jävla dålig. Skäms du inte människa? Hade du varit min unge hade du fått stryk och inte veckopeng förrän du bad om ursäkt till den stackars underbetalda städaren som fick torka upp din jävla loska. Pack och drägg är vad ni är. Fy fan, det här blev längre än vad jag trodde men jag blir så trött.

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=9823943937&ref=ts

I iTunes just nu:
Architects
- Follow the water

Ninja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0