danwar gör entré

Så, nu känner även jag mig tvingad att skriva ett inlägg. Efter att ha läst Max inspirerande inlägg, Opooas roliga historier och dekadents helt onödiga skitsnack har jag märkt att bloggens palett behöver utökas med ytterliggare en färgklick i vardagen; er egen danwar. Då jag för tillfället är sjuk och inget märkvärdigt alls händer i mitt liv tänkte jag berätta om de mest spännande sakerna som hänt mig på sistone:

  • Igår ville jag dricka Red Bull. Jag hade stoppat papper i näsan för att stoppa det ohyggliga flödet av snor, och papperet stötte emot burken så fort jag ville ta en klunk och framkallade våldsamma nysningsanfall.
  • I förrgår bakade jag en delikat sockerkaka, smaksatt med rivet apelsinskal. Ska ta den sista biten nu, btw.
  • Jag spelar ett roligt spel (Travian) med andra spelare, och i min sjukdoms febriga iver har jag varit mer aktiv än annars vilket gör att jag har vuxit om mina grannar och terroriserar nu dessa. Ett smakprov från min inkorg: "hej, snälla, kan du sluta attackera mig?". Detta besvarades med ytterliggare ett par attacker.
  • Jag har även varit aktiv på pajen.net (mer känd som Hamsterpaj) där en 92a från Västra Frölunda raggar på mig, bra skit.
  • Jag tog bilen ner till affären igår, då jag var för sjuk för att gå, och här är min inköpslista: 2 Red Bull, 1 paket vispgrädde, 1 paket chokladpudding. Förutom detta hämtade jag även en Metro vid busshållplatsen. Är man sjuk så är man.
  • Inatt blev jag uppringd av en tjej jag känner. Jag gick och la mig kvart över 11, samtalet inkom runt halv tre.
- Hej, har du en dator? Alltså typ på nu?
- Öhh... nej?
- Oj, förlåt, väckte jag dig?
- Öhh... va?
- Okej, ha det bra! Puss!
Undrar om det var någon sorts undersökning, vettifan vad jag skulle göra med datorn :S


Jag har också funderat över allvarliga saker, som t.ex. hur man gör om någon som slutar på 's' eller 'x' äger något. Jag vet ju att man skriver "Daniels hund", men man skriver väl inte "Jenss hund" eller "Maxs hund"? Det löser ju sig på engelska där man alltid skriver t.ex. "Daniel's dog" eller "Jens' dog" (tror jag iaf). Men hur ska man göra på svenska liksom? Jaja, dags för ett nytt avsnitt HIMYM nu.

Tänkte avslutningsvis sno Max(s) grej:
I Spotify just nu:
Seals & Crofts - Summer Breeze

Over and out
/danwar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0