Kvinnorna dominerar! - del 1

För att styrka ovanstående påstående har jag funderat över vad som egentligen får oss att handla som vi gör och komprimerat det till två olika huvudskäl. Den som kontrollerar dessa skäl kontrollerar således hur vi beter oss och har därför den egentliga makten. Dessa två skäl är följande:

  • Gott uppförande
  • Religion

I vissa fall går gott uppförande in under religion, men många har ju för länge sedan avsagt sig sin tro och därför finns Gott uppförande med som en egen kategori. Jag ska börja med att gå igenom religionen eftersom det går så fort.




Religion
För tusentals år sedan kom kvinnorna på religion, det gick till ungefär såhär:


man:  - älskling jag är tillbaks om en timme. jag ska bara gå ut och hysa begär efter min nästes hustru.

kvinna:  - det får du inte.

man:  - varför inte?

kvinna (tänker efter):  - Ehm.. för att gud sa det. han är en riktigt allsmäktig snubbe och han skickar dej till helvetet om du gör så.

man:  - oh shit, tack för varningen. men om jag slår ihjäl mannen först då?

kvinna:  - jag har dåliga nyheter i det fallet också.

Så gick det alltså till när kvinnan skapade religionen.

Gott uppförande
Gott uppförande tar lite längre tid så jag har delat upp det i ett gäng olika underkategorier som jag kommer att lägga upp i mån av tid, hur som helst så kommer del 1 nu.

Att nysa på lämpligt sätt.
såhär i förkylningstider tyckte jag att det var passande att börja med den diskreta nysningen. Den diskreta nysningen är ett av de bäste bevisen på att kvinnorna är de som bestämt "gott uppförande".

Tror ni att det var män som kom på att man skall nysa i armvecket? Jag kan i vilket fall inte föreställa mej den man som plötsligt skulle sagt: "Vet ni vad, bästa stället att nysa på är en del av min egen kropp."
Skulle inte tro det va. Sin egen kropp är ju det absolut sämsta stället att nysa på. Till och med djur och bebisar vet att det är bättre att nysa på någon annan än i sin egen tass.

Dekadent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0