gafflar

precis som många andra firade jag jul för några dagar sedan. klapparna stod i drivopr under granen och matbordet var överfullt av alla de rätter som hör julen till.

så långt var allt bra.

vid närmare inspektion upptäckte jag dock att matbordet också var överfullt av något som inte hör julen till (i alla fall inte i lika stor utsträckning), nämligen gafflar. såvitt jag kunde se fanns det en litet djävulsvapen att gå till varje rätt, och det var många rätter...

just då sade jag inget utan började istället att jobba mej igenom arsenalen av gafflar så gott jag kunde. alla som någon gång varit små vet att om man skall gräva ett hål i sandlådan och har flera spadar så använder man dom inte en åt gången, man tar en i varje hand och gräver som en jävel.
denna taktik uppskattas tydligen inte runt julbordet.. av nåfon anledning är det inte fint att ha en gaffel i varje hand..
personen som kom på gaffel-etikett skulle blivit utskrattad av den efterblivne av ungarna i sandlådan skulle skrattat åt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0